مشاور روانشناسی و خانواده آویژه مشاور روانشناسی و خانواده آویژه .

مشاور روانشناسی و خانواده آویژه

برای شناخت قبل از ازدواج چه توصیه هایی میشود ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
شناخت قبل از ازدواج چه پیامد هایی دارد ؟ طی چه مدت و به چه شکلی باید این ارتباط برقرار شود ؟ آیا شناخت قبل از ازدواج برای شروع یک زندگی لازم است ؟ و سوال های دیگری که شاید بسیاری از ما در ذهن داشته باشیم . شناخت قبل از ازدواج باید به گونه ای باشد که در نهایت دختر و پسر از ویژگی‌ های اخلاقی و رفتاری هم شناخت پیدا کنند . با طرز فکر و عقاید یکدیگر آشنا شوند و ملاک ها و معیار های همدیگر را برای ازدواج بفهمند . به عبارتی شناخت قبل از ازدواج در صورتی مفید است ، که بتواند اطلاعات و آگاهی لازم را در مورد مخاطبمان به ما بدهد .
شناخت قبل از ازدواج و چگونگی برقراری این ارتباط یک مهارت است . ممکن است افراد بسیاری نتوانند آن را به شکل درست انجام دهند و در مرحله ای که برای زمینه سازی یک ازدواج موفق بسیار مهم است ، توانایی کافی را نداشته باشند . اگر در این زمینه آگاهی ندارید بهتر است به مراکز مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنید و با استفاده از راهنمایی ها و اطلاعات متخصصین و کارشناسان در زمینه مشاوره ازدواج بهترین تصمیم را بگیرید .
بیشتر بخوانید: سوالات مشاوره قبل از ازدواج
راه های شناخت قبل از ازدواج
راه های شناخت قبل از ازدواج ممکن است به شکل های مختلفی انجام شود . در نحوه آشنایی افراد محدودیتی وجود ندارد . چرا که راه‌ های آشنایی ممکن است طی یک اتفاق ساده و یا شکل های پیچیده ای پیش بیاید . اما راه های شناخت قبل از ازدواج بهتر است در چهار چوب و اصول خاص خود انجام شود . از آنجایی که معمولاً افراد در دوران دوستی و آشنایی پیش از ازدواج سعی می‌ کنند وجهه خوبی از خود نشان دهند . ممکن است بعضی از ویژگی های منفی پنهان بماند . لذا از راه های شناخت قبل از ازدواج مواردی از قبیل رفت و آمد بیشتر ، که این رفت و آمد بهتر است با اطلاع خانواده ها و در محیط های مناسب انجام شود ، دیدار های خانوادگی و یا تماس های تلفنی بین والدین آشنایی و شناخت خانواده ها را فراهم می کند .
آشنایی با محیط کار و دوستان می تواند در شناخت بعضی از ویژگی های افراد کمک کند . تحقیق از اقوام و یا آشنایان ، البته بهتر است این تحقیق از افراد خیر خواه و مناسب صورت بگیرد . یکی از مهمترین راه های شناخت قبل از ازدواج مراجعه به مشاوره خانواده و بهره گیری از راهکار ها و تکنیک های اصولی و تخصصی افراد مجرب در این زمینه می باشد .
بیشتر بخوانید: تست روانشناسی قبل از ازدواج
نکات مهم شناخت قبل از ازدواج
نکات مهم شناخت قبل از ازدواج شامل مسائلی می شوند که لازم است همه جوانان در زمینه ازدواج خود مورد استفاده قرار بدهند . از آنجایی که ازدواج‌ یکی‌ از مهترین مراحل زندگی هر شخصی است . پس بهتر است‌ قبل از رسمی شدن و شروع زندگی مشترک شناخت کافی بین دختر ، پسر و خانواده ها به وجود بیاید .
از نکات مهم شناخت قبل از ازدواج آشنایی با اخلاق و رفتار ، اطمینان از سلامتی جسمانی و روانی ، طرز فکر و عقاید ، سطح فرهنگی و خانوادگی ، وضعیت اقتصادی و اشتغال می باشد . آشنایی با علایق ، خواسته ها ، انتظارات طرف مقابل ، بیان معیار ها و ملاک ها ، در میان گذاشتن شرایط مهم مانند وضعیت اشتغال و درآمد . وضعیت مسکن و محل سکونت بعد از ازدواج ، شرایط ادامه تحصیل ، پوشش و برخی دیگر از مسائل نمونه هایی از نکات مهم شناخت قبل از ازدواج هستند . البته ممکن است هر فردی با توجه به ملاک ها و معیار هایش نکات و شرایط خاصی را در نظر داشته باشد .
بیشتر بخوانید: آیا استخاره برای ازدواج صحیح است ؟
سوالات شناخت قبل از ازدواج
سوالات شناخت قبل از ازدواج باید در مورد چه مسائلی و به چه شکل مطرح شوند ؟ این سوالات باید در کدام جلسه ها و توسط چه کسی پرسیده شوند ؟ در بیان این سوالات بهتر است کدام مواد را خانواده‌ ها و کدام موارد را دختر یا پسر مطرح کنند ؟ شاید همه ما آگاهی کامل در زمینه سوالات شناخت قبل از ازدواج و یا چگونگی مطرح کردن آن ها را نداشته باشیم . در اینجا به برخی از این سوالات اشاره خواهیم کرد . بهتر است پیش از هر چیزی هدف از ازدواج و تشکیل خانواده برای دختر و پسر مشخص شود . اینکه طرفین به چه دلیلی تصمیم به ازدواج گرفته اند ؟
یا اینکه دلیل انتخاب شما چه بوده بسیار مهم است . سوالات دیگری مانند اهداف و برنامه های آینده ، نگرش و طرز فکر در مورد زندگی مشترک ، برنامه های کاری و تحصیلی ، تقسیم بندی مسئولیت ها و وظایف ، چگونگی برقراری روابط اجتماعی و معاشرت با خانواده ها و آشنایان ، حتی بیان مسئله بچه دار شدن و زمان آن نیز مهم است . مسائلی مانند اینکه به چه چیزهایی علاقه دارید ؟ چه رفتار هایی را می پسندید ؟ از چه کارهایی خوشتان نمی آید ؟ چه برنامه ها و تفریحاتی دوست دارید ؟ و برخی سوال های دیگر که ممکن است هر کدام به نحوی در زندگی مشترک مهم باشند .
بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق
جلسات آشنایی برای شناخت قبل از ازدواج
جلسات آشنایی برای شناخت قبل از ازدواج باید چند جلسه و به چه شکلی برگزار شود ؟ بهتر است در این جلسات چه سوالاتی و توسط چه کسانی مطرح شوند ؟ آیا حضور خانواده های الزامی است ؟ از آنجایی که شناخت یک فرد و یا خانواده او چیزی نیست که طی یک یا دو جلسه به دست بیاید ، از طرفی افراد هم سعی می کنند در این جلسات از هر لحاظی خود را بهتر نشان دهند . پس ممکن است برخی از زوایا ی شخصیتی و رفتاری پنهان بماند .
اما بهتر است در جلسات آشنایی برای شناخت قبل از ازدواج والدین و یا افراد بزرگتر و با تجربه خانواده نیز حضور داشته باشند . تا با بیان پرسش های زیرکانه و پرسیدن سوال هایی از جوانب مختلف دختر ، پسر و یا خانواده‌ ها را بسنجند . سوالاتی که خانواده ها مطرح می کنند معمولاً در مورد وضعیت اشتغال ، سطح تحصیلات ، نوع کار و درامد ، وضعیت مسکن و سلامت جسمانی و روانی می باشد .
بیشتر بخوانید: نکات مهم ارتباط قبل از ازدواج چیست ؟
مشاوره خانواده
لذا دختر و پسر لازم دارند که چند جلسه به طور خصوصی با همدیگر در مورد مسائل ریز تر و محرمانه تر صحبت کنند . حال این جلسات می تواند در خانه و جدا از اعضای خانواده باشد .یا دیدار در بیرون از خانه که بهتر است این جلسات در مکان های عمومی بین دختر و پسر باشد . که دختر و پسر بتوانند راحت تر و با دقت بیشتری سوالات ، شرایط ، ملاک ها و معیار های خود را بیان کنند و زمینه‌ ساز یک ازدواج موفق شدند .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین
سوالات متداول
چگونه قبل از ازدواج شناخت پیدا کنیم ؟
شناخت قبل از ازدواج می تواند از طریق رفت و آمد خانوادگی ، دیدار دختر و پسر ، رفتن به محیط کار همدیگر و یا انجام تحقیقات محلی به دست بیاید .
روش کسب شناخت قبل از ازدواج چگونه است ؟
در این زمینه با کمک خانواده ها و افراد با تجربه می‌توانید در جلسات مختلف آشنایی و پرسیدن سوالات کلیدی و مهم در زمینه ازدواج شناخت نسبی را پیدا کنید .
بهترین راهنمای شناخت قبل از ازدواج چیست؟
می‌تواند توسط خانواده ها و یا تحقیقات اصولی از محل زندگی محیط کار و آشنایان باشد . دوران نامزدی نیز یکی از بهترین راه های شناخت فرد مقابل است .
مدت زمان شناخت قبل از ازدواج چقدر است ؟
اگر این شناخت در زمان نامزدی باشد ، هرچه دوران نامزدی بیشتر طول بکشد دختر و پسر می توانند بهتر همدیگر را بشناسند . البته نباید بیش از حد معمول طول بکشد .
اهمیت جلسات آشنایی قبل از ازدواج چیست؟
این جلسات آنقدر مهم هستند که اگر به شکل درست و اصولی خود پیش بروند می‌توانند زمینه‌ ساز یک ازدواج موفق شوند .
 بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع: What to know before getting married: Advice from a couples 
 برای مشاوره در زمینه برای شناخت قبل از ازدواج چه توصیه هایی میشود ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۰۶:۰۷ توسط:آویژه فن موضوع: نظرات (0)