مشاور روانشناسی و خانواده آویژه مشاور روانشناسی و خانواده آویژه .

مشاور روانشناسی و خانواده آویژه

ویژگی های بهترین همسر چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
بهترین همسر
بهترین همسر از نظر افراد مختلف متفاوت است . برای بعضی ظاهر افراد اهمیت زیادی دارد . برای بعضی شرایط مالی ملاک انتخاب است . اما از نظر مشاوره خانواده  بهترین همسر کسی است که دارای خلق خوش و پسندیده باشد . بهترین همسر از نظر مشاوره ازدواج همسر همراه و صبور است کسی که در سختی ها کنار فرد باشد تا همسرش احساس تنهایی نکند . هر چقدر هم که دختر و پسر خانواده همراه و پشتیبانی داشته باشند اما کسی که در هنگام سختی و مشکلات باعث دلگرمی میشود همسر خوب است . بهترین همسر همسری است که دارای حس مسئولیت پذیری باشد همسری که نسبت به خانواده احساس مسئولیت نداشته باشد همیشه باعث دلخوری و ناراحتی خانواده خود می شود . بهترین همسر کسی است که کنار نگرانی ها و مشغله های کاری که دارد هدفش داشتن یک ازدواج موفق باشد .
بیشتر بخوانید:ویژگی های یک همسر خوب چیست ؟
بهترین همسر برای ازدواج
بهترین همسر برای ازدواج کسی هست که هم کفو همسرش باشد . هم کفو بودن یعنی از لحاظ طبقه اجتماعی نزدیک بهم باشند . هم کفو بودن یعنی از لحاظ فرهنگی و تربیتی همدیگر را درک کنند . بهترین همسر برای ازدواج از نظر مشاوره خانواده همسری است که از نظر تحصیلی و سنی در شرایط مناسبی با فرد قرار داشته باشد . بهترین همسر همسری است که متواضع باشد ، همسری که دچار کبر و غرور باشد همیشه در حال خود بزرگ بینی است و همسر خود را می آزارد . در مشاوره قبل از ازدواج بیان می شود که بهترین همسر برای ازدواج همسری است که نجیب و با اصالت باشد زیرا همسر نجیب همیشه به فکر خانه و خانواده خود است . تدین و دینداری از ویژگی های عالی و پسندیده بهترین همسر است . امانت داری و رازداری از خصوصیات دیگر بهترین همسر است .
بیشتر بخوانید:خصوصیات دختر خوب برای ازدواج
خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج
خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج در زن و مرد متفاوت است . بعضی ویژگی های مشترک در زن و مرد وجود دارد که در بوجود آوردن یک ازدواج موفق موثر است اما بعضی خصوصیات ویژه زن و مرد است . از خصوصیات بهترین همسر از نظر زن ها داشتن همسری است که با کوچکترین تلنگر عصبانی نشود . زن ها مردی را دوست دارند که بسیار دست و دلباز باشد و در کنار آن به فکر پس انداز و آتیه خانواده هم باشد . از خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج ازدیدگاه یک زن مردی است که نگاهش در هیچ شرایطی بدنبال زن های دیگر نباشد . بهترین همسر از نظر یک مشاوره ازدواج مردی است که همیشه برای همسرش احترام قائل باشد و او را از همه تصمیماتش مطلع کند . از مهمترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج اینست که مرد اهل مواد مخدر و شراب نباشد .
بیشتر بخوانید:معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج
شناخت بهترین همسر برای ازدواج
شناخت بهترین همسر برای ازدواج این روزها کمی پیچیده شده است . اما با همه پیچیدگی ها با کمک مشاوره خانواده می توانیم ازدواج موفقی داشته باشیم . برای شناخت بهترین همسر برای ازدواج باید یکسری فاکتورها را در نظر بگیریم . وقتی به طور واضح خواسته هایمان را بدانیم و بدون اینکه احساسمان را دخیل کنیم همه واقعیت یک فرد را بسنجیم حتما به شناخت خوب و کاملی می رسیم . برای شناخت بهتر باید حتما مدت زمانی را برای آشنایی در نظر بگیریم و در آن مدت زیر نظر خانواده ها رفت و آمد کنیم تا حتی نسبت به خانواده ها هم شناخت پیدا کنیم . آداب و رسوم هر خانواده برای مراسم ازدواج می تواند از حاشیه های مشکل ساز هر ازدواج باشد . با بدست آوردن شناخت کافی میتوانیم قدم اول را بخوبی و در کمال آرامش برداریم .
بیشتر بخوانید:مهم ترین ملاک های همسر داری موفق چیست ؟
اصلی ترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج
اصلی ترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج از دیدگاه مردها متفاوت است . بهترین همسر همسری است که در همه شرایط آرامش خانه را حفظ کند و خانه را برای حضور همسرش تمیز و آرام نگه دارد . از خصوصیات بهترین همسر برای مردها زنی است که کم خرج و مقتصد باشد . از مهمترین ویژگی یک زن برای آقایان همسری است که به لحاظ جنسی نیازهای او را بر آورده کند . از خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج از دید یک مشاور ازدواج داشتن زن خوش زبان است که هیچ گاه با زبانش همسرش را نیازارد . بهترین همسر از نگاه یک مرد همسری است که در خانه همیشه آراسته و مرتب باشد و فقط خود را برای همسرش آرایش کند . از اصلی ترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج داشتن زنیست که برای زندگی و داشتن ازدواج موفق برنامه ریزی کند .
بیشتر بخوانید:شرایطی که یک ازدواج خوب باید داشته باشد چیست ؟
خصوصیت خوب شوهر از دیدگاه اسلام
اسلام برای شناخت بهترین همسر برای ازدواج یک ویژگی هایی در نظر دارد . مهمترین معیار اسلام در انتخاب شوهر خوب تقوای مرد است که حتی توصیه شده مرد از زن با تقوا تر باشد . تقوای مرد به معنای پرهیز از هر ناپاکی است وقتی مرد به عنوان ستون خانواده در کارهایش خلوص نیت داشته باشد نتیجه عمل او در خانواده اثر میگذارد . از ویژگی های دیگر مرد اینست که دارای تمکن مالی باشد و از مال و اموالش برای آسایش خانواده استفاده کند . دیندار بودن از ویژگی های دیگر مرد است که اسلام به آن تاکید دارد زیرا مرد دیندار نسبت به اصول خانواده پایبند است و از خیانت دوری میکند . در اسلام بر خلق خوش مرد تاکید شده است زیرا مرد بد اخلاق زن را به ستوه می آورد و باعث می شود زن نسبت به زندگی سرد شود .
بیشتر بخوانید:معیار زنان برای ازدواج
خصوصیت خوب زن از دیدگاه اسلام
اسلام برای شناخت بهترین همسر برای ازدواج  خصوصیاتی در نظر گرفته است . از نظر اسلام بهترین همسر برای ازدواج با مرد زنیست که بخوبی عشق خود را ابراز کند و در این کار مهارت داشته باشد . این ابراز عشق باعث می شود همسرش بدنبال عشق در خارج از خانه نباشد . در دین اسلام سفارش شده برای استحکام پایه های یک زندگی زن نسبت به مرد صادق باشد راستگویی باعث می شود مرد هم هیچ وقت به همسرش دروغ نگوید . در اسلام بر عفت و پاک دامنی زن تاکید شده است زیرا زن مسئول تربیت فرزندان است . از خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج در اسلام اصالت خانوادگی است زنی که در خانواده متدین و شریف بزرگ شده باشد همیشه نسبت به خانه و همسر خود متعهد است . و در اسلام بر تقوا و دینداری زن هم تاکید شده است .
بیشتر بخوانید:مهارت ها در روانشناسی ازدواج موفق
در دوره آشنایی برای انتخاب بهترین همسر در مورد چه نکاتی صحبت کنیم ؟
مشاوره ازدواج عقیده دارد که در دوره آشنایی بهتر است در مورد جزء تا کل مسائل روز دنیا صحبت کنید . گاهی بحث در مورد یک مسئله ای که در جامعه اتفاق افتاده می تواند شناخت خوبی به دختر و پسر بدهد . دختر و پسر گاهی فکر میکنند که اهمیتی ندارد در مورد اعتقادات مان با هم توافق نداریم اما این موضوع به مرور مشکل ساز خواهد شد . صحبت کردن در مورد چگونگی خرج کردن پول در زندگی جز مسائلی است که حتما قبل از ازدواج باید در موردش توافق کرد . معمولا دختر و پسر می خواهند خود را خوب جلوه بدهند در صورتی که از نظر مشاوره خانواده باید عیب هایتان را کمی بیشتر هم نشان دهید . پس برای شناخت بهترین همسر برای ازدواج از مشاور کمک بگیرید .
بیشتر بخوانید:ویژگی های اصلی ازدواج‌ های موفق چیست ؟
برای داشتن ازدواج موفق شباهت داشتن بهتر است یا مکمل بودن ؟
برای داشتن یک ازدواج موفق و برای انتخاب بهترین همسر برای ازدواج بهتر است دختر و پسر شبیه هم باشند . در گذشته خانواده ها معتقد بودند که خصوصیات دختر و پسر بهتر است مکمل هم باشد تا ازدواج موفق را تجربه کنند . اما این روزها زوج های جوان با بوجود آمدن کوچکترین مشکل دچار مشکلات عمیقی می شوند . برای همین توصیه می شود زمان آشنایی در مورد همه مسائل صحبت کنند و به توافق برسند . مشاوره ازدواج معتقد است که زوجین به لحاظ ویژگی های خلقی و شخصیتی  شبیه هم باشند تا طرز تفکر و شیوه های حل مسئله هم در آنها یکسان باشد . با مراجعه به مشاوره خانواده متوجه میشویم که بهتر است اصلی ترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج شبیه خصوصیات اخلاقی خودمان باشد که نسبت به آن آگاهی داریم .
بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟
توجه به ویژگی های ظاهری چقدر در داشتن ازدواج موفق موثر است ؟
ممکن است ابتدا در کلینیک مشاوره ازدواج بیشتر به ملاک های اصلی توجه کنیم . توجه به مسائل اعتقادی ، تمکن مالی ، طبقه اجتماعی ، آداب رسوم خانواده ها جز الویت های اولیه یک ازدواج موفق است . اما مشاوره خانواده معتقد است نداشتن تناسب ظاهری در سن و قد و میزان زیبایی به مرور مشکل ساز خواهد شد . از قدیم می گویند زیبایی بعد از مدتی عادی می شود اما زشتی هیچ وقت عادی نمی شود . وقتی میزان زیبایی چهره و قد دو نفر با هم تناسب نداشته باشد بعد از مدتی این عدم تناسب مشکل ساز می شود . طبق عرف بهتر است دختر از پسر کوچکتر باشد . همینطور فاصله سنی بین ۳ تا ۷ سال رعایت شود و این مسئله جز خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج است .
بیشتر بخوانید:موفقیت در ازدواج
توصیه مشاوران برای داشتن ازدواج موفق
مشاوره ازدواج معتقد است برای انتخاب بهترین همسر برای ازدواج جدولی تهیه کنید . اگر در این جدول ردیف ترجیهاتتان شبیه هم بود میتوانید مطمئن شوید انتخاب درستی کردید . مشاوره خانواده می گوید وقتی دو نفر تفاهم ندارند یعنی نمیتوانند توافق کنند چطور مشکلی که پیش آمده را مدیریت کنند حتما باید به مشاور مراجعه کند تا بتوانند بهترین همسر را انتخاب کنند . ممکن است هر کدام از آنها از دید خودشان راهشان درست باشد اما این دو راه هیچ وقت بهم نمیرسند چون تناسب فکری بین این دو نفر وجود ندارد . وقتی پیش از ازدواج متوجه الویت های همدیگر بشوند میتوانند پیش بینی کنند آیا ازدواج موفقی خواهند داشت یا نه . بهتر است در دوره  آشنایی از مشاوره ازدواج کمک بگیرند تا در هنگام انتخاب ، مشاور  کمک کند  از روی احساس و شتاب زده عمل نکنیم .
بیشتر بخوانید:عوامل ازدواج ناموفق
نکات طلایی شناخت بهترین همسر
 برای شناخت بهترین همسر برای ازدواج تاکید می شود به مشاوره قبل از ازدواج بروید . از خواسته های خود لیست تهیه کنید . در لیست اصلی ترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج را بنویسید . از مشاور خانواده بخواهید راه های شناخت بهترین همسر برای ازدواج را آموزش دهد . حتما پیش از ازدواج به همراه خانواده با همسرتان به مسافرت بروید ، سفر شناخت درستی از همسر آینده به شما میدهد . در جمع های مختلف شرکت کنید ، حضور در اجتماع باعث میشود به ویژگی های زیادی در دوره آشنایی پی ببرید .
بیشتر بخوانید:محیط های سالم برای دوست یابی
سوالات متداول
ویژگی های بهترین همسر چیست ؟
از خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج می توان به صداقت و راستی ، خوش اخلاقی ، دست و دلبازی ، عفیف و پاک دامن بودن ، امین و امانت دار بودن ، شریف و عاقل بودن و باهوش و دانا بودن اشاره کرد .
چگونه میتوانیم بهترین همسر را انتخاب کنیم ؟
انتخاب بهترین همسر برای ازدواج با کمک یک مشاور مجرب و استفاده از تجربه بزرگترها امکان پذیر است . در کنار مشاور خود فرد هم باید بداند از همسرش چه می خواهد در این صورت میتواند بهترین انتخاب را داشته باشد .
در انتخاب بهترین همسر به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟
برای انتخاب بهترین همسر برای ازدواج باید همه مسائل ظاهری و باطنی را در نظر گرفت . تناسب سن ، قد و زیبایی ظاهری حتی توجه به علایق و تفریحات و داشتن شباهت در این زمینه ها هم می تواند جز ملاک های ازدواج باشد .
عامل اصلی شناخت بهترین همسر چیست ؟
برای بدست آوردن بهترین شناخت بعد از دوره آشنایی قبل از گرفتن تصمیم نهایی بهتر است با یک مشاور ازدواج صحبت کنیم . مشاوره خانواده با استفاده از تست های مختلف می تواند شناخت کامل تری از دو طرف بدست آورد .
تناسب افراد از نظر شخصیتی در انتخاب بهترین همسر چیست ؟
تناسب شخصیت یعنی همسویی در علایق و اهداف . وقتی دو نفر به لحاظ تیپ شخصیتی شبیه هم هستند یعنی خصوصیات اخلاقی مشترک زیاد دارند و این تناسب شناخت بهتری را ایجاد میکند و زودتر سر همه مسائل به توافق می رسند .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه ازدواج موفق آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : ۳۲ Qualities of a Good Husband
 برای مشاوره در زمینه ویژگی های بهترین همسر چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۷:۳۶ توسط:آویژه فن موضوع: نظرات (0)