مشاور روانشناسی و خانواده آویژه مشاور روانشناسی و خانواده آویژه .

مشاور روانشناسی و خانواده آویژه

عشق قبل از ازدواج یا عشق بعد از ازدواج ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
عشق قبل از ازدواج موضوعی پر از حاشیه ، پر از بحث ، پر از باید ها و شاید ها است . کارشناسان مشاوره خانواده تحقیقات گسترده ای انجام داده اند تا به نتیجه ای قابل اعتماد برسند که عشق قبل از ازدواج بهتر است یا عشق بعد از ازدواج . اگر شما به عنوان فردی که آمادگی ازدواج را دارد نمی دانید که باید به دنبال عشق قبل از ازدواج باشید یا عشق بعد از ازدواج می توانید به کمک مشاوره ازدواج و تحلیل کامل مسئله عشق در ازدواج موفق ، این دو راهی را برای خود برطرف کنید و تصمیمی قاطعانه بگیرید .
بیشتر بخوانید: سوالات مشاوره قبل از ازدواج
عشق قبل از ازدواج
پیش از هر چیزی شما باید تعریف درستی را از عشق داشته باشید و آن را با هر احساس گذرا و متزلزلی اشتباه نگیرید چرا که در بسیاری از موارد فرد احساس پر حرارت و سریع الوقوع خود را عشق میپندارد در حالی که عشق به مرور به وجود خواهد آمد . پس از این مرحله می توانید به درستی عشق قبل از ازدواج را تحلیل و قضاوت کنید .
بر اساس نظریه یکی از روان شناسان آمریکایی به نام رابرت استرنبرگ هرگاه سه مولفه صمیمیت ، تعهد و کشش جنسی را در خود احساس کردید میتوانید این ادعا را داشته باشید که احتمالاً عاشق شده اید . طبیعتا این سه مولفه باید به میزان قابل قبولی در شما وجود داشته باشد . عشق قبل از ازدواج همان چیزی است که اکثر جوان های امروزی به دنبال آن هستند اما باید بدانید که عشق قبل از ازدواج تضمین کننده خوشبختی نمی باشد و تنها یکی از عوامل تأثیرگذار بر خوشبختی است .
بیشتر بخوانید: تست روانشناسی قبل از ازدواج
دوام عشق قبل از ازدواج
دوام عشق قبل از ازدواج به عوامل متعددی بستگی دارد . اینکه تا چه اندازه توانسته ایم طرف مقابل را بشناسیم و یا اینکه چه اندازه مهارت لازم را برای حفظ کیفیت زندگی مشترک داریم از این عوامل میباشند . مطالبی که در اینجا مطرح میشوند هرگز برای نهی عشق قبل از ازدواج نمیباشد و هدف این نیست که دوام عشق قبل از ازدواج زیر سوال برده شود . نکته ای که وجود دارد این است که بسیاری از ما شیفتگی یا هر احساسی را با عشق اشتباه میگیریم . شیفتگی همان دوست داشتن کورکورانه بی چون و چرا است که فرد قادر به دیدن نقاط ضعف و ویژگی های منفی طرف مقابل نمیباشد . طبیعی است که وقتی این احساس به اشتباه عشق تلقی شود دوام عشق بعد از ازدواج چندان نمیباشد .
عشق قبل از ازدواج در صورتی دوام خواهد داشت که منطق و شناخت نیز در انتخاب آن دخیل باشد در غیر این صورت پس از شروع زندگی مشترک و فروکش کردن هیجانات احساسی پایه های این عشق با هر شناخت سست و سست تر خواهد شد . برای داشتن ازدواج موفق و دوام عشق قبل از ازدواج میتوان به کمکمشاوره قبل از ازدواج ، حقیقی بودن یا نبودن و درستی عشق خود را سنجید .
بیشتر بخوانید:  آیا استخاره برای ازدواج صحیح است ؟
خصوصیات عشق قبل از ازدواج
خصوصیات عشق قبل از ازدواج همیشه بد نیستند و نمیتوان گفت که این احساس هیچ بازتاب مثبتی ندارد . اما اگر این احساس در فردی که به بلوغ فردی ( شخصیتی ، فکری ، روحی روانی ، احساسی ) نرسیده است شکل بگیرد قطعا جنبه منفی خصوصیات عشق قبل از ازدواج از جنبه مثبت آن بیشتر خواهد بود . قابل انکار نیست که یکی از ارکان مهم خوشبختی وجود عشق و محبت بین زوج است اما اگر این احساس حالت شیفتگی داشته باشد و به اصطلاح تبی تند باشد با قرار گرفتن در متن زندگی مشترک و پیش آمدن موقعیت های مختلف ، اگر طرف مقابل با آنچه که ما در مورد او تصور کرده ایم مغایرت داشته باشد قطعا از بین خواهد رفت .
پس از خصوصیات عشق قبل از ازدواج این است که در اکثر آن ها این عشق پیش از شناخت طرف مقابل شکل میگیرد . اما مواردی نیز وجود دارد افراد بالغ پس از شناخت نسبی به یکدیگر علاقه مند شده اند و با رفتاری منطقی رابطه را در مسیر درست هدایت کرده اند و توانسته اند این عشق را با ازدواج به کمال برسانند .
بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق
نقش عشق قبل از ازدواج
نقش عشق قبل از ازدواج به گونه ای است که هم میتواند باعث سعادت فرد باشد و به یک ازدواج موفق منتهی شود و هم میتواند شقاوت فرد را به دنبال داشته باشد . اینکه نقش عشق قبل از ازدواج بر زندگی شما کدام یک از این دو مورد باشد به خود شما بستگی دارد . عشق و علاقه هرگز مسئله ای نکوهیده نبوده اند اما اگر عشق را به درستی برای خود هجی نکنیم و در انتخاب طرف مقابل دریچه عقل خود را ببندیم قطعا سرانجام خوشی نخواهد داشت .
احساس های افراطی که هیچ منطقی پشت آن ها نباشد نمیتواند عشق حقیقی باشد و کمال انسان را به دنبال داشته باشد . پس لازمه عشق واقعی شناخت است . از طرفی باید بپذیرید که عشق تنها مولفه خوشبختی نمیباشد و در کنار عشق چیز های مهم دیگری نیز باید وجود داشته باشد . تناسب فرهنگی ، خانوادگی ، شخصیتی ، ظاهری ، تحصیلی ، مالی و . . . مواردی هستند که باید در کنار عشق و علاقه وجود داشته باشند تا این عشق تداوم داشته باشد .
بیشتر بخوانید: نکات مهم ارتباط قبل از ازدواج چیست ؟
اهمیت عشق قبل از ازدواج
اهمیت عشق قبل از ازدواج در داشتن ازدواجی موفق و یک زندگی شاد به اندازه ای نمیباشد که فقط به دلیل وجود علاقه قبل از ازدواج ، ازدواج کنید و یا موقعیت های معقول ازدواج خود را در انتظار عشق قبل از ازدواج از دست بدهید . در واقع عشق و علاقه برای شروع زندگی مشترک لازم است اما کافی نمیباشد . طبیعی است که عشق در مدت زمان کوتاهی به وجود نمی آید و عشقی که در یک نگاه باشد شیفتگی و سراب است پس اینکه انتظار داشته باشیم در همان ملاقات اول عاشق شویم اشتباه است اما باید ببینیم که طرف مقابل پتانسیل این را دارد که بر اساس معیار هایمان ما را به خود علاقه مند کند یا نه .
اهمیت عشق قبل از ازدواج زمانی قابل توجه است که با دیدی باز و منطقی طرف مقابل خود را انتخاب کرده باشیم و تمام نقاط ضعف و قوت او را به درستی شناخته باشیم . اگر زندگی خود را بی شناخت یا بی ملاحضه دیگر ملاک های انتخاب همسر تنها بر اساس عشق قبل از ازدواج شروع کرده باشیم مدتی پس از ابتدای ازدواج کاستی ها خود را نشان خواهند داد و باعث میشوند به درستی انتخاب خود شک کنیم .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین
سوالات متداول
عشق قبل از ازدواج خوب است یا بد ؟
پاسخ این سوال به طور قطع نمیتواند فقط یکی از دو حالت فوق باشد بلکه هم میتواند خوب باشد و هم بد . خوب بودن یا بد بودن عشق قبل از ازدواج به میزان حقیقی بودن و منطقی بودن آن بستگی دارد .
عاشقی قبل از ازدواج بهتر است یا بعد از ازدواج ؟
طبق آنچه که بر اساس پژوهش ها به عمل آمده است میتوان گفت که عشق پس از ازدواج حقیقی تر است و دوام بیشتری خواهد داشت چرا که در شرایط واقعی زندگی مشترک و با شناخت به وجود آمده است .
نقش عشق قبل از ازدواج در موفقیت زندگی مشترک چیست ؟
قطعا وجود عشق و علاقه در کنار سایر ملاک های ازدواج موفق میتواند نتیجه فوق العاده ای داشته باشد اما عشق قبل از ازدواج هرگز نتوانسته است به تنهایی خوشبختی را به ارمغان بیاورد .
انتخاب عاشقانه بهتر است یا عاقلانه ؟
باید گفت که تعادل در هر زمینه ای لازم است و در مورد انتخاب همسر نیز همینطور ، انتخابی که فقط عاقلانه یا فقط عاشقانه باشد نمیتواند سعادتمندی را به دنبال داشته باشد پس در انتخاب همسر آینده باید عاقلانه عاشق شد و شناخت ، لازمه یک عشق عاقلانه است .
بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:  Which is true love, love before marriage or love after
 برای مشاوره در زمینه عشق قبل از ازدواج یا عشق بعد از ازدواج ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۳:۵۳ توسط:آویژه فن موضوع: نظرات (0)