مشاور روانشناسی و خانواده آویژه مشاور روانشناسی و خانواده آویژه .

مشاور روانشناسی و خانواده آویژه

بهترین ازدواج فامیلی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
بهترین ازدواج فامیلی ازدواجی است که با هم نسبت خونی نداشته باشند . نسب با فامیل تفاوت دارد ازدواج نسبی به هیچ عنوان از طرف مرکز مشاوره خانواده پیشنهاد نمیشود . نسب ، به خویشاوندی گفته میشود که جدشان یکی باشد و نسبت خونی داشته باشند . درصورتیکه فامیل میتواند خواهر زن یا برادر شوهر یا اقوام همسر خاله ، دایی ، عمه و برادر و خواهر آنها باشد . مثلا دختر خانواده با پسر یکی از اقوام شوهر خاله و یا شوهر عمه یا برادر زن عمو ازدواج کند  . بنا به شناختی که از خانواده ها از هم دارند میتواند بهترین ازدواج فامیلی باشد . بهترین ازدواج فامیلی به شرط اینکه مشاوره قبل از ازدواج انجام شود . معیارهای ازدواج هر یک مطابق با رویه زندگی و اهداف طرف مقابل  مطابق باشد . بهترین ازدواج فامیلی میتواند یک ازدواج موفق باشد . درصورتیکه به شناخت دورادور اکتفا نشود .
بیشتر بخوانید: انگیزه های افراد از ازدواج با فامیل چیست ؟
بهترین ازدواج فامیلی
در هر ازدواجی اگر دوران آشنایی قبل ازازدواج مدتی طول بکشد بهتر است . دختر و پسری که آشنایی فامیلی دارند مدتی با هم معاشرت کنند تا با نکات ریز اخلاقی هم آشنا شوند . با مشاوره ازدواج بتوانند ازدرون یکدیگر مطلع شوند و با هم تبادل نظر کنند میتواند بهترین ازدواج فامیلی باشد . بهترین ازدواج فامیلی ، چون خانواده ها با آگاهی قدم پیش میگذارند . معاشرت ها میتواند با ترتیب دادن مهمانی های خانوادگی هدفدار باشد . هدف شناخت بیشتر خانواده ها و نزدیک کردن پسر و دختر برای معاشرت بیشتر .
بیشتر بخوانید: مشاوره اینترنتی خانواده و ازدواج
کم مخاطره ترین و بهترین ازدواج فامیلی
کم مخاطره ترین و بهترین ازدواج فامیلی در صورتی شکل میگیرد که ازدواج با درایت انجام شود . یعنی خوشبختی و آرامش فامیلی در گرو این ازدواج نباشد . اگر ازدواج فامیلی نسبی نباشد برای اینکه کم مخاطره ترین و بهترین ازدواج فامیلی صورت بگیرد آزمایش خون لازم است . ممکن است بدون اینکه هم خون باشند بیماری مشترکی باشد که در فرزندان درصد احتمال نمود بیماری را بالا ببرد . کم مخااطره ترین و بهترین ازدواج فامیلی ازدواجی است که در معاشرت نزدیک و ازنظرنسل و نسب دور باشد .
کم مخاطره ترین و بهترین ازدواج فامیلی ازدواجی است که پیوند قرینه نداشته باشد . اینگونه پیوندها شاید بیماریهای توارثی و ژنتیکی به همراه نداشته باشد اما آسیبهای روحی وروانی بسیار خطرناک و شاید غیر قابل جبران باشند . ازدواجی که آرامش زندگی یک زوج  ، در گرو زوجی دیگر است . ازدواجی که نه ازروی عشق بلکه از روی انتقام گرفتن ترتیب داده شده است . خطر بیماری های روحی – روانی هم مانند بیماری ها آرامش و آسایش خانواده ها را تهدید میکند . بماری های روانی مستقیم عملکرد مغز را تحت اشعاع قرار میدهند که ممکن است زندگی را مختل کنند .
بیشتر بخوانید: مشکلات ازدواج فامیلی را چگونه مدیریت کنیم
بهترین ازدواج فامیلی برای بارداری
بهترین ازدواج فامیلی برای بارداری ازدواجی است که در عین خویشاوندی هم خون نباشند . یعنی آبا و اجداد مشترک تا هفت نسل نداشته باشند . بهترین ازدواج فامیلی برای بارداری ازدواجی است که زوج همراه با سلامت جسمی از سلامت روحی نیز برخوردار باشند . بهترین ازدواج فامیلی برای بارداری ازدواجی است که در آن محیط خانه برای سلامت جنین و مادر آماده و آرام باشد . خانه ای که در آن همه آماده هستند برای تولد نوزادی که منتظرش هستند . بارداری امر مهمی است که ابتدا باید برای پدر یا مادر شدن تصمیم گرفته شود . همه آماده باشند تا از هر لحاظ بتوانند برای  مسئولیت خطیر خود انجام وظیفه کنند . از نظر مالی ، از نظر آرامش و اینکه بتوانند او را پرورش دهند .
پرورش دادن با بزرگ کردن متفاوت است . وقتی کودکی را میخواهیم پرورش دهیم باید ابتدا با مشاوران مشورت کنیم . در باره آینده او فکر کنیم . به استعدادهایش پی ببریم و او را در ارستای استعدادهایش راهنمایی کنیم . با فرستادن به کلاسهای مختلف زمینه به بار نشستن استعدادش را فراهم کنیم . اگر فرزندی نداشته باشیم تقصیر نکرده ایم اما اگر فرزندی به دنیا بیاوریم در قبال او مسئول هستیم .
بیشتر بخوانید: آیا مشکلات ژنتیکی ازدواج فامیلی را میتوان نادیده گرفت ؟
بهترین ازدواج فامیلی از لحاظ نسبت خانوادگی
بهترین ازدواج فامیلی از لحاظ نسبت خانوادگی ازدواجی است که نسبت خونی نداشته باشند .  بیماری مشترک نیز نداشته باشند . دو نفر ممکن است از نظر نسبی و خونی با هم یکی نباشند اما در یک بیماری ژنتیکی مشترک باشند . یا اگر خود زوجها این بیماری را ندارند در یکی دو نسل گذشته این بیماری را داشته باشند . اینگونه ازدواجها برای فرزندانشان مشکل آفرین خواهد شد . بهترین ازدواج فامیلی از لحاظ نسبت خانوادگی میتواند ازدواج مثلا برادر زن با خواهر باشد . یا ازدواج دختر با فامیلهای همسر برادر یا همسر عمو باشد . در این ازدواجها علاوه بر شناختاز یکدیگر ، احتمال بیماریهای مشترک ژنتیکی و توارثی کمتر است . میتوان با آزمایش قبل از ازدواج به راحتی میتوان بچه دار شد . در این ازدواج های فامیلی خیلی از نگرانی ها کمتر از ازدواج نسبی است .
بیشتر بخوانید: مراسم ازدواج فامیلی به چه صورت است ؟
بهترین ازدواج فامیلی از لحاظ  ژنتیکی
بهترین ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی ازدواجی است که دختر و پسر بیماری ژنتیکی نداشته باشند . بهترین ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی ازدواجی است که  والدین نیز بیماریهای ژنتیکی مشترک نداشته باشند . یا بیماری ژنتیکی آنها مشترک نباشد مانند بیماری تالاسمی مینور . اگر یکی از زوجین بیماری تالاسمی مینور داشته باشد و دیگری بیماری دیگر ژنتیکی فرزندان آنها به بتا تالاسمی ماژور مبتلا نخواهند شد مگر این که در نسلهای گذشته زوج دیگر این بیماری نهفته وجود داشته باشد . ممکن است بطور توارثی این بیماری مثلا به سه نسل آینده که فرزند این زوجها است برسد . در اینصورت احتمال بروزبتا تالاسمی ماژور وجود دارد . تالاسمی مینور به مراقبت پزشکی نیازی ندارد ولی بتا تالاسمی ماژور نیاز به مراقبت دائمی دارد .
بیشتر بخوانید: بدترین ازدواج فامیلی
آزمایش های ژنتیکی ازدواج
بهتر است در ازدواج حتما آزمایشها را بطور کامل انجام دهیم . شاید هزینه آزمایشهای ژنتیکی بالا باشد اما مسلم است بهتر از هزینه کردن برای کنترل بیماری است . زیرا تالاسمی ماژور نیاز به عمری پرستاری و مراقبتهای پزشکی دارد . با کمی تامل در میابیم هزینه آزمایش کامل خیلی کمتر از هزینه مراقبت برای بیماری است . علاوه بر اینکه عمری باید نگران فرزند بیمار باشیم و زندگی به کام زوج و فرزندان تلخ شود . مرکز مشاوره آویژه برای همه زوجهای جوان سلامت ، شادی و خوشبختی آرزو دارد . مرکز مشاوره آویژه برای داشتن جامعه ای سالم در پناه خانواده سالم تلاش میکند . این تلاشها شامل مشاوره ، روانکاوی و روانشناسی و دادن آگاهی از طریق سایت آویژه میباشد .
بیشتر بخوانید: ازدواج فامیلی از دیدگاه اسلام
سوالات متداول
ازدواج فامیلی از دیدگاه اسلام چگونه است ؟
حضرت محمد دخترش را به همسری پسرعموی خود علی درآورد . در اسلام برازدواج فامیلی نه تاکید شده و نه رد شده است اماتشویق به گسترش دنیای اسلام شده است که با از دواج و مسلمان کردن افراد غیر مسلمان امکان آن بیشتر میشود .
هزینه  آزمایش ژنتیک ازدواج فامیلی ؟
هزینه این آزمایش در هر آزمایشگاه متفاوت است . بستگی به آزمایشگاهی دارد که به آن مراجعه میشود . این که آزمایشگاه دولتی باشد یا خصوصی در مکانی باشد ارزش ملک بالاست یا پایین و به تجهیزات و امکانات آزمایشگاه  . مهم اینست که آزمایشگاه تا چه حد در آزمایشهایش دقت به خرج میدهد .
ازدواج با فامیل  یا غریبه بهتر است؟
ازدواج با فامیل نسبی که اصلا توصیه نمیشود ولی از نظر خویشاوندی غیر خونی بستگی به معیارها ، شرایط  ، روحیات و رفتار دوطرف دارد که چقدر کفو هم باشند و آرمانهای مشترک دارند . هرچقدر نکات مشترک که ایجاد تفاهم میکند بیشتر باشد ازدواج بهتری هم صورت خواهد گرفت .
آیا ازدواج فامیلی عقدی آسمانی است ؟
اگر ازدواج فامیلی آسمانی بود باید در یکی از کتب دینی و آسمانی این مسئله مطرح میشد و مطرح نشده است . این یک باور عامیانه در میان مردم بوده که اکنون خوشبختانه منسوخ شده است چون اکثر مردم با خطرات ازدواج فامیلی آشنا شده اند و آن را نمیپسندند .
بیشتر بخوانید: مهم ترین چالش های ازدواج مجدد مردان چیست ؟
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :  Nine Principles for a Successful Marriage and Family
 برای مشاوره در زمینه بهترین ازدواج فامیلی
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۱۳:۱۰ توسط:آویژه فن موضوع: نظرات (0)