مشاور روانشناسی و خانواده آویژه مشاور روانشناسی و خانواده آویژه .

مشاور روانشناسی و خانواده آویژه

مهم ترین چالش های ازدواج مجدد مردان چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
ازدواج مجدد مردان
ازدواج مجدد مردان مسئله چالش برانگیزی است که از جنبه های مختلف قابل بررسی است برای مثال ، ازدواج مجدد مردان پس از طلاق ، ازدواج مجدد مردان پس از فوت همسر ، ازدواج مجدد مردان متاهل … هر کدام از موارد فوق چالش ها ، مشکلات و مسائل خاص خود را به همراه دارند . مشاوره خانواده به افرادی که ازدواج مجدد را تجربه میکنند کمک خواهد کرد که این چالش ها و مشکلات را راحت تر پشت سر بگذارند .
بیشتر بخوانید:ویژگی های زنان و مردانی که آمادگی ازدواج دارند ؟
چالش های ازدواج مجدد مردان
چالش های ازدواج مجدد مردان شامل چالش های روانشناختی ، چالش های اقتصادی ، چالش های اجتماعی و … می باشد . چالش های ازدواج مجدد مردان زمانی بیشتر خواهد بود که فرد فرصت بازسازی را به خود ندهد و سریعا و بدون فکر اقدام به ازدواج مجدد کند . چالش های ازدواج مجدد مردان در شرایطی که فرد متاهل باشد و به اصطلاح دو همسری را تجربه کند بسیار بیشتر و پیچیده تر خواهد بود بخصوص زمانی که پای فرزند یا فرزندانی در میان باشد .
بیشتر بخوانید:آیا ازدواج دائم دوام و امنیت بیشتری دارد ؟
مشکلات ازدواج مجدد مردان متاهل
مشکلات ازدواج مجدد مردان متاهل به این دلیل بیشتر است که راضی نگه داشتن همزمان دو زن و خانواده های آنان در بیشتر موارد امری غیر ممکن است مگر در شرایطی که همسر اول رضایت کامل داشته باشد . مشکلات ازدواج مجدد مردان متاهل شامل جلب رضایت هر دو همسر ، رعایت عدالت ، توجه برابر به فرزندان ، توان مالی کافی ، مدیریت همزمان دو زندگی ، تحمل قضاوت های دیگران و نگاه بد بین جامعه به دو همسری ، جلوگیری از پیش آمدن نزاع بین همسران و خانواده ها و … می باشد .
بیشتر بخوانید:مشکلات و مزایای ازدواج در سن بالا
شرایط قانونی ازدواج مجدد مردان
شرایط قانونی ازدواج مجدد مردان طبق آخرین تصحیح قوانین ازدواج مجدد بر اساس این موارد است ، همسر اول رضایت خود را اعلام کند ، محکوم به زندان به مدت مشخص باشد ، داری اختلال روانی مورد تایید باشد ، توانایی باروری را نداشته باشد ، مسئله عدم تمکین در میان باشد ، ترک کردن خانه و زندگی ، مفقود الاثر بودن زن ، اعتیاد به مواد مضر ، نداشتن توانایی انجام وظایف زندگی مشترک و … مشاوره قبل از ازدواج میتواند تمام اطلاعات لازم را در این خصوص در اختیار شما قرار دهد .
بیشتر بخوانید:مشاوره ازدواج تلفنی
موارد ازدواج مجدد مردان متاهل
موارد ازدواج مجدد مردان متاهل بیشتر زمانی اتفاق می افتد که مرد رضایت کافی را از زندگی اول خود ندارد البته باید توجه داشت که هیچ توجیهی خارج از موارد فوق برای داشتن ازدواج مجدد قابل قبول نمی باشد و اگر همسر اول هیچ کدام از مشکلات ذکر شده را نداشته باشد ازدواج مجدد مرد تنها به دلیل اختلالات روانشناختی و ضعف های شخصیتی مانند بوالهوسی می باشد . که در این شرایط مشکلات بزرگ و پیچیده ای به وجود خواهند آمد که فرد را دچار پشیمانی خواهند کرد . اما اگر ازدواج مجدد دلیل منطقی و قابل قبول داشته باشد مشاوره ازدواج میتواند کمک کند تا مدیریت شرایط راحت تر باشد و دید دقیق تر و جامع تری را از شرایط دو همسری و چالش های آن به فرد میدهد . مشاوره قبل از ازدواج مجدد میتواند کمک کند که بتوانید ازدواج موفق را با وجود شرایط ویژه تجربه کنید .
بیشتر بخوانید:مشاوره ازدواج آنلاین
سوالات متداول
قانون جدید ازدواج مجدد چیست ؟
در قانون جدید چندین مورد برای اجازه ازدواج مجدد از طرف دادگاه تصویب شده است که تعدادی از آن ها در مطالب فوق ذکر شدند یعنی مرد تنها با اثبات یکی از شرایط فوق به دادگاه میتواند اجازه ازدواج مجدد داشته باشد .
آیا برای ازدواج دوم اجازه زن اول لازم است ؟
بله یکی از مواردی که طبق قوانین تصویب شده در اجازه دادگاه برای ازدواج مجدد قابل استناد است رضایت همسر اول می باشد .
چرا مردان به ازدواج مجدد گرایش پیدا میکنند ؟
عدم رضایت از زندگی اول ، هنجار های شخصیتی مانند تنوع طلبی و تعدد طلبی ، نداشتن مهارت زندگی و دلایل غیر منطقی مانند انتقام ، لجاجت و … از دلایل گرایش به ازدواج مجدد است .
شرایط مردان برای ازدواج مجدد چیست ؟
تنها در صورتی که همسر اول مشمول یکی از موارد تصویب شده توسط قانون باشد مرد شرایط و اجازه ازدواج مجدد را خواهد داشت .
شرایط گرفتن زن دوم برای مردان چیست ؟
از این شرایط میتوان به داشتن بیماری صعب العلاج همسر اول یا اعتیاد به هر نوع ماده مخدر و … اشاره کرد .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : ۱۰ Rules for a Successful Second Marriage
 برای مشاوره در زمینه مهم ترین چالش های ازدواج مجدد مردان چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۲:۰۴ توسط:آویژه فن موضوع: نظرات (0)